Påsk

En lugn och skön påsk. Men det kom snö, jag förknippar påsk med sol och värme inte snö. När jag var yngre (före E) så åkte jag flera år i rad till Elmia vid påsk. Något man gjorde i den umgåskretsen jag hade då. Och det var alltid fint väder, när än påsk var så var det fint väder. 

Detta året var det snö och minusgrader. Inte lika härligt. Men god mat fick vi :) Ebba fick sitt första påskägg med godis i, hon har mer lekt med det än ätit det. Men hon hade ändå slickat på alla så det var inget man kunde sno ifrån henne, haha lika bra det. 

Folke har börjat sova mycket sämre, från att sova väldigt bra och somna väldigt lätt till att vakna ofta och är svårsövd. Allt har blivit sämre efter alla sjukdomar. Jag hoppas verkligen det blir bättre igen för jag behöver också lite sömn. Med Ebba kunde man ta igen sig på dagarna när hon vilade. Nu kan jag inte det på samma sätt. 

Ikväll är jag ensam hemma och båda sover äntligen. Folke sover i sitt rum ensam just nu. Jag testar mig fram och ser om han sover bättre då. Han störs av så små ljud ibland och då känns det som eget rum är det bästa. Men vaknar han ofta ändå så kommer jag inte orka springa fram och tillbaka. Jag får helt enkelt vänta och se. Jag gillar annars att sova tillsammans. Jag sover inte dåligt pga att han sover hos mig. Men sover han bättre så är det de som räknas. 

Allmänt | |
Upp